Організаційні та маркетингові інструменти для підвищення продажу безрецептурних препаратів в умовах аптек

Автор(и)

  • М. Г. Катинська Інститут біомедичних технологій Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна», Україна

DOI:

https://doi.org/10.37987/1997-9894.2021.9(255).264526

Ключові слова:

організаційні інструменти, фармацевтичний маркетинг, аптека, безрецептурні лікарські засоби, мерчандайзинг, POS-матеріали

Анотація

Фармацевтичний маркетинг є діяльністю, спрямованою на задоволення потреб населення в фармацевтичній допомозі. Актуальним та специфічним для цієї галузі інструментом просування визнано marketing mix – маркетинговий комплекс, складовими якого є 4P: product – товар (продукт); price – ціна (вартість); place – місце та promotion – просування.

Ці складові є найважливішими у визначенні маркетингової політики кожної організації. Формування комплексу маркетингу аптечних закладів має свої особливості, які пов’язані зі специфікою: реалізація безрецептурних та рецептурних препаратів, здоров’я пацієнтів, етичність промоції тощо.

Актуальність теми зумовлена активним розвитком відпуску лікарських препаратів безрецептурного відпуску як особливої групи щодо купівлі та застосування, що чітко відображається на методах збуту. У теперішній час особливого розвитку набуває мерчандайзинг в аптеках як сучасний різновид фармацевтичного маркетингу. Об’єкт дослідження – використання принципів мерчандайзингу в аптечному закладі. Предмет дослідження – підходи та засоби стимулювання збуту та підвищення продажів лікарських засобів при застосуванні принципів та правил застосування мерчандайзингу в аптечному закладі.

Посилання

Bilai, I., Raikova, Т., Bushuieva, I. and other. (2016). Modern aspects of pharmaceutical marketing: Textbook. manual for pharmacists-interns. Zaporozhye: ZSMU. 245 p.

Dmytrenko, L., Zavadska, N., & Kosiachenko, N. (2015). Management and marketing in pharmacy: textbook. aid. – 2nd ed. corrected – К. : ВСВ Additional Information. The author declares no conflict of interest.Medicine». 144 p.

Pharmacy merchandising. How to come close to the buyer? Weekly «Pharmacy». Marketing and management. Electronic resource: https://www.apteka.ua/article/484533

Layout on the shelf: problems of merchandising. Recipes for pharmacy sales Electronic resource: https://www.rap.in.ua/vukladka-na-polke-problemu-merchandajzinga/

Secrets of pharmacy merchandising. Part 1. Recipes for pharmacy sales. Electronic resource: https://www.rap.in.ua/sekrety-aptechnogo-merchandajzinga/

Secrets of pharmacy merchandising. Part 2. Recipes for pharmacy sales. Electronic resource: https://www.rap.in.ua/sekrety-aptechnogo-merchandajzinga-2/

Badawy, M.A. (2017). Retail pharmacy Merchandising techniques. https://www.linkedin.com/pulse/retail-pharmacy-merchandising-techniques-display-itsell-albadaw

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-16

Як цитувати

Катинська, М. Г. (2021). Організаційні та маркетингові інструменти для підвищення продажу безрецептурних препаратів в умовах аптек. Ліки України, (9(255), 40–44. https://doi.org/10.37987/1997-9894.2021.9(255).264526

Номер

Розділ

ЛЕКЦІЇ, ОГЛЯДИ